Tworzymy grę. Będzie Ci to potrzebne!

Bez czego Twoja gra będzie wyglądała jak bieda? Czego powinieneś się nauczyć, albo zmusić do tego kogoś innego / zaprosić do współpracy?

Mowa o Blenderze, darmowym programie do tworzenia obrazów oraz modelowania, teksturowania, renderowania obiektów 3D, które później możesz wykorzystać w swojej olśniewającej nawet najbardziej wybrednych malkontentów, grze.

 

Unity Store udostępnia co prawda tysiące darmowych assetów – drzew, głazów, nawet postaci, które mogą być bohaterami Twojego dzieła. Znajdziesz je na https://www.assetstore.unity3d.com/en/.

unity1

Strona główna Unity Asset Store. Jak widać, udostępniane są także całe projekty. Tutaj wszystko, czego będziesz potrzebować do stworzenia Pinballa za jedyne 39 dolarów.

unity2
Tutaj nieco droższy Full Pack z nowoczesnym mieszkaniem. Ty także możesz je mieć za jedyne 449 dolarów i 99 centów! Wyobraź sobie, dokupujesz do tego okulary VR i nagle nie ma znaczenia, czy mieszkasz pod mostem, z rodzicami, a może na wynajętej kawalerce z obdrapanymi ścianami. W każdej chwili możesz przenieść się do swojego wirtualnego loftu 😉
unity3
Tu z kolei już bardziej przystępny cenowo pakiet assetów Realistic Tree 9. Jeśli posiadamy wcześniej zainstalowane Unity, wystarczy kliknąć niebieski button „Open in Unity”. Dzięki temu sklep otworzy się nam w oknie aplikacji i rozpocznie się pobieranie. Później zielone drzewka znajdziemy w elementach do użycia.

Sposób, w jaki pobrać assety z Asset Store znajdziecie bez problemu na Youtubie. Jeśli jednak komuś przydałby się krótki tutorial przygotowany przeze mnie, niech da znać. Stworzę 🙂

Asset Store daje nam możliwość wyszukiwania obiektów zarówno z ogólnej puli, jak i tylko tych oznaczonych etykietką „Free”. Miła odmiana w świecie, gdzie za wszystko trzeba zapłacić. Nie będzie chyba jednak dla nikogo niespodzianką, że projekty wykorzystujące tylko i wyłącznie nieodpłatne obiekty będą wyglądały nieco niepoważnie. Rzecz jasna, w ramach nauki jak najbardziej możesz, a nawet powinieneś z nich korzystać, jednak jeśli chcesz wypaść lepiej w oczach odbiorcy, bez własnych assetów się nie obejdzie.

Jak wspominałam, Blender jest oprogramowaniem darmowym. Możemy je pobrać bezproblemowo z Internetu, jak również znaleźć mnóstwo tutoriali i poradników, które mają nam pomóc w obsłudze tego narzędzia. Najkrótsze i najbardziej treściwe znajdziecie tu – pięć niedługich filmów autorstwa Skaewoo, które pozwolą Wam opanować podstawy. Bardziej obszerne, a zarazem i specjalistyczne omówienie funkcji tego programu przygotował Piotr Arłukowicz, pracujący na Uniwesytecie Gdańskim. Jego stronę możecie znaleźć pod tym linkiem.

Mi nauka podstaw zajęła, hm… Trzy wieczory? Bardzo się zapaliłam do pomysłu tworzenia własnych obiektów, szczególnie, że programistę, mającego zapoznać się bliżej z Unity mam tuż pod bokiem 🙂 mogę więc to na razie odłożyć na drugi plan bez obaw, że tracę czas.

W tym czasie zdążyłam:

  • zrobić ludzika z bardzo krzywą, dziurawą głową oraz niespinającym się ze sobą tułowiem,
  • zrobić przepiękne drzewo, niestety wyszłam z trybu sampling i nie mogłam potem dodać już niczego – nawet liści. Drzewo odeszło w zapomnienie, jednak nadal możecie je zobaczyć na moim instagramie.

Mamy pewien pomysł na projekt wykorzystujący zarówno Blendera, jak i Unity. Jestem zwolennikiem uczenia się przez rozwiązywanie problemów, więc ta koncepcja będzie jak znalazł! Trzeba przygotować się jednak na przegrzewający się komputer, który nie daje rady zrobić takiej rozdzielczości obiektu, o jakiej bym marzyła.

Nauka programowania odeszła na dalszy plan sama przez siebie, na chwilę obecną planuję skupić się jedynie na Blenderze. Na Unity przyjdzie czas, kiedy będę miała co tam dodać od siebie.

Przez te parę miesięcy, odkąd ten blog istnieje, na jakieś osiemdziesiąt procent doszłam do wniosku, że rzeczywiście – tworzenie gier jest to coś, co chcę robić w życiu. Minęły cztery miesiące, a więc pozostało mi jeszcze osiem na podjęcie decyzji. Nawet tak krótki czas, w którym skupiłam się na tym, czego chcę i co daje mi radość, pozwolił mi na uporządkowanie sobie pewnych spraw w głowie i wyciągnięcie pewnych wniosków. Tego samego życzę dziś Wam – chwili na to, aby popracować nad własną hierarchią wartości.


4 myśli w temacie “Tworzymy grę. Będzie Ci to potrzebne!

    1. Wydaje mi się, że ten blog niedługo powinien mieć jakieś sto zakładek, po co w takim razie tylko cztery 😀 Czemu nie, spróbuję, może akurat komuś się przyda. A wiemy, że najlepiej jest się uczyć, ucząc innych 🙂

      Polubienie

  1. Powodzenia! Świetnie, że znalazłaś coś co lubisz robić. Lepiej późno niż zbyt późno.
    Unity to całkiem przenośny silnik, obecnie coraz popularniejszy. Być może jak dalej będziesz tak rozentuzjazmowana to połączysz przyjemne z pożytecznym.
    Znajomość fizyki może się przydać przy animowaniu modelu 😛

    Polubienie

    1. Nadal się zastanawiam, na ile wystarczy mi tego zapału, ale jak razie nie gaśnie, wręcz przeciwnie, uczę się dalej 🙂 W najbliższym czasie napiszę więcej o… drzewach, którymi się do tej pory zajmowałam. Dzięki za komentarz!

      Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s